Kaloriräknande - Värdelöst

2013-12-02 / 17:16:00 / Tips

Känner mig som en positivitetsbomb, helt underbart. Tog nyss en massa knäppa bilder i speglen där jag gjorde en massa grimarser. Var även nyss ute och joggade, och satan vad skönt det var. Kändes underbart att göra det för att jag ville och inte för att jag borde. Ingen speciell tid. Inga speciella kilometer. Framför allt inga jäkla räknade kalorier. 

Från och med ikväll ska jag börja dela med mig av en positiv låt om dagen fram tills nyår - för då länkas hela spotifylistan vilken just nu är i byggningsprocess. Tänker boosta mitt sjävförtroende. 



På tal om kalorier så var jag ju helt inne på det innan, vilket vart så fruktansvärt dåligt. Visst att det är bra att hålla koll på det man äter. Men inte när det når den gränsen där man väger sig minimum två gånger om dagen, mår illa när man ätit något man inte borde och tvångstränar av just den ovanstående anledningen. Känns helt otroligt att ha lämnat allt bakom mig.

Kaloriräknande är nog något av det sämsta jag gjort på ett bra jäkla tag och verkligen inget man borde göra för att få koll på hälsan. Det är endast stressande och obelönande. Så värdelöst. Mycket skönare att leva efter lust och känsla. Så mycket hälsosamare både psykiskt och fysiskt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback