Nyttigt bröd med rivna morötter:

2014-02-09 / 22:31:36 / Mat & Recept

Ingredienser:
2 dl havregryn
5 dl dinkelmjöl(fullkorn)
1 dl sesamfrön
1 dl linfrön
1/2 dl krossade valnötter
1 nypa salt
2 tsk bakpulver
2 rivna morötter
3 msk honung
5 dl yoghurt (tog 3 dl kesella och 2 dl matyoghurt)
Valfri topping
 
Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla de torra ingedienserna. Sedan i med resten. Blanda tills det inte finns något torrt kvar. Häll/Kleta i allting på ett bakplåtspapper i en form. Platta till lite (det skulle jag ha gjort om jag fått göra om). Lägg på din topping, personligen hade jag solrosfrön. Sedan in i ugnen i 45-60 minuter. 


Blev helt sjukt gott, kunde nästan inte sluta äta. Var inte lika söt som mina tidigare varianter. Kändes bra. Blev mycket mer matigt. Ska dock byta ut morötterna mot lite banan nästa gång. Känns som att det hade suttit perfekt. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback