Torkade äpplen i ugn med kanel

2014-02-19 / 11:02:00 / Min vardag

Jag improviserade, med är riktigt nöjd förutom att jag kunde skurit vissa i lite tunnare skivor. 

Gör såhär:
Sätt ugnen på kring 50 grader.
Ta ut kärn huset i de äpplen du vill använda.
Skala om du vill eller skalet inte ser aptitligt ut.
Skär i jättetunna skivor, kan använda osthyvel om så vill.
Bred ut de på ett galler så att det kan komma luft från båda håll.
Strö valfri krydda över de, jag valde kanel. 
 
Skjutsa in de i ugnen.
Lämna dock lite öppet så att luften kan cirkulera för kondensen.
Hade inne mina i 3-4 timmar på 50 grader.
Höjde sedan till omkring 70 grader och lät de stå i 1-2 timmar till.
Håll dock koll så att de aldrig blir brända eller så.
Låt de stå tills de har fått den konsistens du vill åt, seg eller knaprig.

Ät och njut!



Kommentarer
Postat av: Beccys 2.0

Har du en awesome blogg?:) Var då med i helgens blogg :D

http://beccys.com/2014/february/bli-helgens-blogg.html#comment

2014-02-19 @ 12:51:04
URL: http://beccys.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback