Halmstad 7 Dagar - Krönika

2014-05-29 / 14:37:18 / Tankar & Funderingar
Min krönika för det sista studentredaktionsnumret hos 7dagar för denna termin
 
Förändring har alltid varit något stort och skrämmande för mig. Jag har aldrig varit en sådan person som skulle kunna ta ett stort kliv ut i ett okänt mörker, jag vill nämligen undersöka varje millimeter av risken med tårna först. För vem vet vad som lurar i det okända? Den 13 juni förändras detta. För när vi alla tar vårt steg ut ur skolan tar vi alla vårt steg ut ur den ungdomliga trygghet vi levt i under alla våra år – men vem säger att detta behöver vara något negativt?

Även om världen tycks stor, ensam och skrämmande är varje dag vad vi gör den till. Om vi, när vi kliver ut ur skolan, bestämmer oss för att vi ska erövra världen och fullfölja precis det vi drömt om är vi redan många steg närmre det vi vill. Alla chanser vi inte tar är dömda att misslyckas så om vi aldrig tar det där steget ut i det okända mörkret får vi aldrig veta om den dolda vägen hade lett till våra drömmar.
 
Efter studenten tänker jag börja säga ja till möjligheter, för med endast det ordet är chansen dubbelt så stor att jag lyckas. Oavsett hur skrämmande och övermäktig världen omkring mig känns tänker jag inte riskera att jag sitter på en stol om tio år och önskar att jag gjort annorlunda.
 
Drömmar uppfylls bara om vi tar det okända steget och om vi faktiskt riskerar att falla för kampen att vinna. För vad är misstag om inte chanser att lära oss var vi ska sätta ner vår fot. Misstag är inte nederlag, misstag är bevis på att vi vågar satsa oavsett om stigen fortfarande ligger i mörker.
 
Vi som springer ut den 13e har hela livet framför oss och alla drömmar inom räckhåll. Men bara så länge vi vågar att kämpa för vad vi vill. Jag tänker kämpa.
 
Förändring är ett ord utan klar definition. För förändring är vad vi gör det till. Jag tänker ta chansen att vara min egen förändring. Jag tänker ta chansen att följa min dröm. Det borde du också.



Kommentarer
Postat av: Emma

Heja framtiden! Du har ett väldigt positivt sätt att se på saken, tror att bara det är en framgång i sig. Sedan är det aldrig fel att göra fel lite då och då, kan vara så att man träffar viktiga personer på vägen och växer själv.

Svar: Definitivt, har nämligen alltid varit den där lilla blyga. Känns både skrämmande och exalterande att det inte är många dagar kvar innan jag står på egna fötter!
Soleil Himmelvid

2014-06-04 @ 22:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback