Five everyday tips for happiness

2014-11-08 / 13:56:12 / Tips
 
1. Vad gör dig lycklig?
Fokusera på vad du vill, på vad som gör dig glad. Basera inte alla dina val på vad du borde eller skulle behövt göra utan fokusera istället på att klättra upp för stegen till din egna personliga lycka. Prioritera det du vill och säg ja till möjligheter du vill ta och lär dig att neka sådant du egentligen inte har någon lust till. 
 
2. Eliminera negativa fokuspunkter!
Börja tänka efter i vardagen och leta upp sådant som gör dig olustig eller ångestfylld - eliminera detta. Låt inte din dag vara fylld av energibovar, omge dig av inspiration, motivation och självboostar. Inga bloggar där du jämför dig och får dig att känna dig sämre. Inga tidningar som får dig att känna dig ofullständig och operfekt som du är. Välj en umgängeskrets som ger dig glädje och motivation!
 
3. Inga "Om"
Själv tror jag inte att jag är den enda "om-människan" i min närhet. "Om några år..", "Om jag skulle våga..", "Om jag bara vore.." "Om jag hade..". Sluta drömma om att våga - börja agera. Sluta planera - skrid till verket.
   Sen dessa "om"-en som handlar om otillräcklighet. Sluta tänka att om du "såg ut sådär/hade det där/var sådär", det handlar inte om vad du inte har eller behöver, med den inställningen känner du dig aldrig tillfredsställd med vem du är - vilket är precis det du borde känna. Fokusera på vad du har och hur grym du är som har kommit hela vägen dit, men självklart kan "om" även vara bra inom målsättning - positiva tankar är nyckeln.
 
4. Det handlar inte om dem
Vem handlar ditt liv om? Jo, dig. Gör dina val för din skull. Fokusera på dina drömmar, dina mål. Låt aldrig någon berätta för dig att du inte kan eller att något är omöjligt. Det kommer alltid finnas svartsjuka och tvivel, men i din värld är det du som sätter gränsen och om viljan finns är allting möjligt. Låt inte heller någon stå i vägen för dina val, självklart ska alla vara givmilda och respekterande, men kom ihåg att göra det det du vill för din skull. För att det gör dig lycklig eller tar dig ett steg närmre din dröm.
 
5. Lev i nuet
Detta är något jag om någon är riktigt dålig på. På att planera, fundera, analysera och vända och vrida på allt dygnets alla timmar. Men vad är det då jag missar, jo - livet. Slappna av, var förlåtande, var tålamodsfull. Din energi är värdefull, lägg den på det du älskar. Missa inte livets guldkorn på grund av småsten och hål i vägen.
Andas, upplev och njut av att vara du just då.



Kommentarer
Postat av: Emma

Vilka bra och peppande tips Soleil! Superbra att läsa detta på en måndag!

Svar: Tack så mycket! Härligt att de uppskattas, ha en superfin dag!
Soleil Himmelvid

2014-11-10 @ 09:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback