Hur du lagar den bästa havregrynsgröten

2014-09-16 / 17:26:03 /
 
Du behöver:
5 kaffemått havregryn (jag kör med extra fibrer)
12 kaffemått vatten (lite mer än dubbla havregrynen)
Några droppar vaniljextrakt
1 nypa salt
Kardemumma
 
Gör såhär:
Blanda allt i en kastrull (innan du ställt den på spisen)
Låt koka upp försiktigt på låg värme under ständig omrörning (bränner lätt)
Klart när konsistensen är som önskad
Toppa med något gott! (jag hade kvarg, varma bär, nötter och kanel)
 
Ät och njut!



Kommentarer
Postat av: Paulina Suonvieri

Men åååh har jag hittat en kökstalang må tro? Det verkar i alla fall så om jag kollar på detta inlägget som dessutom har dessa fantastiska fotona! :D


Kanske detta är en "kitchen story" du vill att fler läsare ska få se? Eller något annat recept du har? :) Jag har en ny ide på min blogg som heter "läsarrecept" som innebär precis det du nog kan gissa- att ni delar med er av era kökskreativiteter i syfte att vi ska hitta nya inspirerande recept och bloggar. Ber om ursäkt om du ej gillar sådana här kommentarer, men tycker du har en riktig kökstalang som är värd att dela med sig av till andra :)


//hundredkitchenstories.blogg.se

Svar: Hej! Vad söt kommentar, härligt att du gillade det! Delar självklart gärna med mig så att fler kan nås! :)
Soleil Himmelvid

2014-09-16 @ 19:46:37
URL: http://hundredkitchenstories.blogg.se/
Postat av: Jessica

Aha kan de va vaniljextraktet som gör att de blir gott? är inte helt över mig förtjust i havregrynsgröt, men overnight oatmeal e jätte gott :D

Svar: Haha, kanske det! Har dock alltid älskat havregrynsgröt. Har inte testat det, kanske är dags! :)
Soleil Himmelvid

2014-09-16 @ 20:13:52
URL: http://lifetale.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback