När livet inte blir som man tror

2015-02-10 / 09:13:08 / Min vardag
 
Ja, härifrån har jag varit försvunnen i nästan två veckor. Förstår om nästan alla läsare har hoppat av min karusell, men här är jag igen. Dessa två veckor har allt jag vet vänts upp och ner. Men det var inte därför bloggen fick stå på paus, det var på grund av några nätter med theo, en elakartad förkylning och flera intensiva studiedagar inför mardrömstentan.
 
Mitt i detta kaos insåg jag även att jag inte vill bli journalist. Jag vet inte var på vägen drömmen släppte taget. Men det gjorde den. Helt och hållet. Så jag kastade allt igen. Boende. Studier. Gamla drömmar. Idag vet jag inte alls vad jag vill. Skulle kunna bli allt från författare till tandläkare, från jurist till fotograf. Har lite svårt att se valmöjligheten som något positivt när jag först måste städa min egen röra. Allt jag trott stämmer inte. Om någon känsla är skrämmande är det den. Men vet ni vad. Det är bara att sippa på kaffen och putsa CVet så löser sig allt på vägen.



Kommentarer
Postat av: Evelina Björkdahl

Oj! Har du hoppat av utbildningen alltså? Tråkigt, men också skönt kan jag tänka mig. Man ska göra det man tycker om här i livet! Lycka till :)

Svar: Jo, känns fortfarande konstigt och skrämmande. Men sedan känns det även som det rätta beslutet, och det är huvudsaken :) tack, detsamma!
Soleil Himmelvid

2015-02-11 @ 13:22:44
URL: http://ebjorkdahl.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Jag kan inte annat än att beundra dig! Själv skulle jag aldrig våga släppa allt för att söka mig till något helt nytt och främmande. Jag skulle vilja vara mer spontan - för många andra tycks livet alltid lösa sig på ett eller annat sätt... Lycka till i framtiden!
Kram

Svar: Jag känner mig inte särskilt spontan, snarare impulsiv och tålamodsbefriad, haha! Men livet får helt enkelt ordna sig, det känns som att jag gjorde rätta beslutet trots att allt känns otroligt skrämmande. Detsamma! Kram!
Soleil Himmelvid

2015-02-11 @ 21:58:35
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Emma

Skönt att det känns rätt för dig Soleil! Det är inspirerande hur du hanterar allt det här, verkligen. Hoppas att lite ledig tid och tänkande kan få in dig på rätt bana :) Kram!

Svar: Tack så mycket! Allt är skrämmande och nytt, härligt med lite extra pepp! Ha en jättefin fredag! Kram :)
Soleil Himmelvid

2015-02-13 @ 08:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback